söndag 4 december 2011

Andra advent, underbara söndag

Underbara söndag!
Idag har jag varit på BP kvartal med bästa Kristin Andersson! Det var riktigt roligt att träffa henne, förvånad då det inte skulle vara hon som höll i kvartalen från början.

Kom just hem från kalas hos min bror som fyllde år den 1:e, kul att vi var hos honom för en gångs skull. Min lilla farmor var med, roligt för henne att få komma utanför Bönabo någon gång, det är inte ofta. Hon börjar bli gammal min lilla älskade farmor..97 år.. Men fortafarande en jäkla envis krutkärring! Men det märks att hon börjar bli gammal, med all rätt! Hon har för första gången i sitt långa liv börjat få hjälp hemma i sitt hus från hemhjälpen, som förövrigt var imponerade att hon var så gammal och aldrig hade haft någon hjälp tidigare.
Det känns jobbigt att veta att hon inte alltid kommer finnas, att hon så småningom kommer flyga upp till änglarna.. Min älskade farmor som har lärt mig allt från att cykla, åka skidor, nacka höns och köra traktor...
Men än finns hon med och jag hoppas hon är det några år till!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar