lördag 14 augusti 2010

Kofösare, jag??

Ännu en fullspäckad dag!
Gick upp vid åtta och åkte iväg o handlade grejer till badrummet. Gipsskivor, innedörr, färg, spackel, spottar, golvvärme o en hel del till... Tog nästan hela dagen och kvar är en del av kaklet.
Sjukt svårt att hitta det man vill ha trots att jag vill ha vita väggar, svart golv och svarta väggar i duschen. Det vita kaklet till väggarn har jag hittat så nu är det bara resten kvar...

Nu är jag hos mamma och pappa och passar mina katter, men det e bara den ena katten som behagar vara inne med mig och han e såååå gosig! :)
Farmor kom springande förut och sa att en av pappas kor(han har såna där långhåriga kor med stora horn) hade sprungit ut ur hagen och ville att jag skulle gå med och locka tillbaka den. Med en hink havre i ena handen o farmor i släptåg traskade vi fram bland alla tuvor i hagen och när vi väl var framme insåg vi att pappa nog hade gjort hagen lite större.. Så kan det gå!
På väg tillbaka gjorde farmor en sjukt snygg kullerbytta, helt plötsligt hörde jag "jääääävlar!!", kollade bakom mig och såg min lilla farmor(på typ 1,40 lång) ligga på rygg i gräset bland koskiten, hahaha!!! Hon e typ 95 år och en riktig krutkäring, det kallar jag Qvinna!

En av pappas kor med kalv och bilden är tagen av min bror

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar