tisdag 9 november 2010

Snö igen och inga vinterdäck :(

Typiskt att man alltid ska vara ute i sista sekunden!
Imorse när jag vakande hade det kommit en del snö utanför, min bil var på service och Tobbes bil som jag skulle ha hade inga vinterdäck... Tog en timme ungefär att ta mig till jobbet och under dagen snöade och snöade det massor!
Ringde till Toyota och dom lovade att fixa däcken om jag kom förbi med dom, så jag drog tidigare från jobbet. När jag skulle åka var det ca 30 cm snö på parkeringen så att ta sig därifrån var inte lätt....
När jag tillslut kom ut på motorvägen efter lite snurr med bilen gick det bättre. Fram till Ljungskile gick det i 50-60 km/h men någonstans innan Stenungsund försvann nästan snön och vägen var fin att åka på!

Så ska strax åka och hämta min bil med nya däck, imorgon är jag väl förberedd! Se upp snön!!! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar