torsdag 20 januari 2011

Mobbning

Börjar undra hur vuxna människor fungerar ibland, VUXNA som mobbar/fryser ut??
Har man inte lärt sig tillräckligt i sin uppväxt att man förstår hur man ska bete sig mot människor? Mobbning när det gäller barn är helt fruktansvärt. Det förändrar totalt ett liv, antinget till att bli starkare, bli svagare eller helt enkelt inte finnas mer... men mobbning mot vuxna är inte enklare.. Enda skillnaden tycker jag är att man fan borde veta bättre när man är vuxen!!
Har en sådan siutation på jobbet nu som tydligen har pågått i 10 år. Måste ta tag i nu, det är inte ok. Personen i fråga som är mobbad/utfryst av två andra personer har gett upp...orkar inte mer..
Kan säga att det inte är en helt enkel siutation, men det är ju tyvärr något som tillhör mitt jobb...

2 kommentarer:

  1. Mobbning bland vuxna är inte bara olyckshändelser utan underblåses även av eliten. Allt har blivit hårdare och nu ska folk stötas ut ungefär som i TV-Robinson. Lär er mer om detta, t.ex genom att läsa om min fullständigt otroliga historia... //Morgan Ohlson // Läs mera här: http://www.debatthuset.com/forums/showthread.php?t=15263 och fler länkar därifrån.

    SvaraRadera
  2. Jag kan säga att vuxenmobbning är mycket vanligare än man tror. Jag hade en manifestation i maj förra året om problemet. Jag har även bloggat rätt nyligen om programmet robinson och biggest loser som också kränker och mobbar vuxna. Jag får också lite mail ifrån folk som är drabbade på sin arbetsplats. Jag föreläser om ämnet, så jag möter mycket människor som är/varit drabbade. Det är inte konstigt att barn mobbar, när de ser hur vuxna beter sig mot varandra. Kolla min blogg för mer info, där du även kan få personlig hjälp med ditt fall!

    SvaraRadera