måndag 10 januari 2011

Vad ska jag bli när jag blir stor?

Sitter och funderar på vad jag ska göra i mitt liv, vad jag egentligen vill jobba med. Trivs bra på mitt jobb jag har nu, men känner att jag vill vidare. Har kollat runt lite vad det finns för jobb, men inget direkt lockar mig. Tror att man har blivit lite för kräsen, jag har det trots allt helt ok som jag har det nu.
Men något säger att jag ska kliva vidare...

Funderar på att börja plugga, motivationen finns absolut! Men det finns två bromsklossar...
- Pengarna. Jag är för bekväm med min nuvarande inkomst, att behöva leva på mer än 10 000 mindre varje månad svider lite.
- Tiden. Ska jag plugga blir det ungefär två år, vilket betyder att jag är minst 32 när jag e klar.

Vet att inget av detta egentligen är något hinder, jag har en sambo som tjänar bra och en lägenhet som inte är alltför dyr per månad. Tror att det handlar om att jag är lite feg och att jag är bekväm med vad jag har. Vill helst inte behöva offra något, äta kakan och ha den kvar.

Men jag borde samtidigt lära mig av tidigare erfarenheter i livet, att VÅGA. Våga ta steget vidare från den där bekvämlighetszonen, jag vet att jag blir så mycket nöjdare efteråt.

Det återstår att se vad som händer, om jag vågar eller inte!

Qui Vivra Verra

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar