onsdag 27 april 2011

Dags att börja igen

Igår drog jag med Tobbe upp i Fontin för att ta en liten runda. Tanken var att gå/springa 5:an eftersom Tobbe påstod sig inte orka springa hela efter att inte har sprungit på flera flera år och knappt tränat alls på länge.
Själv vet jag att min kondition är långt ifrån där den en gång har varit, för tre år sen kunde jag springa milen direkt efter ett Body Pump pass utan större problem. Det skulle jag ALDRIG kunna nu! Är sååå långt ifrån....

Men vet inte vad som hände, antagligen har Tobbe en vilja av stål och envis som få..men tro det eller ej, det var han som släpade runt mig och inte tvärtom. Sprang iallafall hela vägen vilket kändes grymt skönt efteråt...

Nu är det verkligen dags att komma igång, Postmilen i maj och Midnattsloppet i augusti väntar....
Men kan man egentligen motstå nu, nu när det är helt underbart väder ute??

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar