torsdag 12 november 2009

Svininfluensan


Då har man åkt på den också!!
Under långt tid har det varit massor med tjat i media om svininfluensan hit och svininfluensan dit, ska man ta vaccin eller inte. Helt enkelt så mycket att man tillslut slutar att lyssna! Jag hade bestämt mig för att det hela är löjligt och skulle inte ta någon jäkla spruta, den kan ju inte vara värre för mig än någon annan influensa.(Sen kanske man ska tänka på att man ska ta den för att den inte ska spridas och smitta andra, men men...)

Två rätt fick jag:
1. Den var inte värre för mig än en vanlig influensa
2. Jag behövde inte ta någon spruta
Det hela gick på 15 minuter....från att ha mått bra tills att jag ligger och huttrar med feber under täcket. Hela natten med hosta som höll både Jonke och Ronja vakna.
Så svininfluensa är feber, ont i kroppen och en SATANS hosta!!!
Nu mår jag mycket bättre, febern och hostan är nästan borta, bara halsen som är sabb efter allt hostande.

Vart jag blev smittad vet jag inte riktigt, men har mina aningar. Vi va fem tjejer som var ute i Kungälv i lördags, två av oss har diagnosen svininfluensa, två är sjuka men har inte kollat upp det och den femte är frisk och är vaccinerad....

Så summan av det hela är att jag iallafall inte behöver fundera på om jag ska ta någon spruta eller inte!!! :)

Lycka till där ute och passa er för svinen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar