fredag 31 augusti 2012

Tenta!

Snart är det dax! Ska bli sååå skönt att vara avklarad med den, kunna slappna av i helgen utan att behöva göra nåt alls som har med skolan och göra.
Jag hoppas bara jag klarar den, men så långt i utbildningen har jag klarat mig utan omtenta och det tänker jag fortsätta med. Tänker på dom stackarna som faktiskt har typ tre omtentor på g, sjukt jobbigt! När man är klar med en kurs så vill man ju lägga den bakom sig för kursen efter måste ha all fokus för att man ska kunna hänga med.

På måndag börjar nästa kurs, Affärs- och redovisningssystem. Den kursen har vi ingen tenta i utan ska ha ett grupparbete isället.
Är både bra och dåligt med det, det bra är att man slipper tenta såklart och det som är lite jobbigt med det är att man ska samsas i gruppen och att alla hjälper till att bidra! Det förra grupparbetet som vi hade i årsredovisning så funkade väl gruppen sådär. Vi var fem stycken men det var bara jag och en tjej till som gjorde typ allt! Sjukt irriterande! Men tillslut sa vi ifrån ordentligt och då blev det lite bättre.
Fattar bara inte varför man ska behöva göra det, alla går vi väl denna utbildningen för att vi själva vill och då vill man väl göra allt för att lära sig eller? Jag hoppas bara att nästa grupparbete funkar bättre :)

Snart blir det frukost och ladda lite för tentan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar