lördag 22 december 2012

Ariels Point

Idag tog vi en segelbåt till Ariels Point, en ca 1 1/2 timmas tur från Boracay. Det är en sån där liten segelbåt med stolpar ut på sidorna med nät som vi satt i (kan inte så mkt om båtar så vet inte vad det heter). Riktigt mysigt men jäklar vad blöt man blev!!
Väl framme på Ariels Point var vi helt ensamma, så lugnt! Det består av klippor med olika avsatser och trampoliner i olika höjder, från två meter till femton. Det finns en liten bar och några solstolar men annars är det inte så mycket mer. Helt klart värt att åka dit om man gillar att hoppa, annars var det inte så speciellt. Vi valde att ta en egen båt för vi ville vara själva men annars kan man ta en partybåt ut där det är gratis dricka hela vägen.
Vi var där i ungefär två timmar och den sista halvtimmen kom en hel båt med folk som ville hoppa, allt från kineser till amerikanare. Vi passade på att snorkla lite också och såg lite småfiskar och lila sjöstjärnor.
Tobbe hoppade naturligtvis från den högsta avsatsen, femton meter, sjukt högt!!! Jag höll på att kissa ner mig bara av att titta upp... Själv vågade jag mig på fyra meter, kanske hade vågat femman eller till och med åttan om vi hade varit kvar längre. Jag har ju trots min lite rädsla för höjder hoppat från tio meter en gång och då var jag bara elva år :)

Nu har vi vilat och ska snart ut en sväng!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar