torsdag 13 december 2012

En endaste dag kvar!!

Imorgon åker vi till värmen! Vad passar inte bättre när det är minusgrader och kallt här hemma?
Ska bli så underbart skönt att komma iväg och bara ha det gott, bada, sola, sova och massa mer! Tror jag faktiskt börjar få lite resfeber, har börjat packa lite och oroa mig över att jag ska glömma något.. Men det gäller att packa lätt. Har man glömt något går ju faktiskt det mesta att fixa på plats.
För att inte tappa allt för mycket av träning inför Tough Mudder så åker min TRX och hopprepet med, sen finns det gym på de hotell vi ska bo på. För att inte tala om att springa längs stranden.... :)

På tal om träning så har den inte varit så bra det sista, har ju inte varit helt frisk sedan oktober. Har tränat lite ändå men det har ju inte direkt blivit stenhårt. Men igår körde vi utomhusträningen i Fontin å herrejävlar vilket pass!
Började med att springa ett varv runt sjön, sen värmde vi upp med ruffie-övningar två och två. Efter det 150 meter utfallssteg och 150 meter burpes i uppförsbacke! Trodde på allvar att mina ben skulle ramla av och att lungorna skulle ramla ur kroppen, sjuuuuukt jobbigt!
Efter det körde vi att den ena stod i plankan och den andre personen körde axelpress genom att ta tag i den första personens anklar och pressa dom uppåt (samtidigt som den första personen står i plankan). Nästa övning var 40/40 men istället för en TRX så höll den andre personen i fötterna.
Som om inte det vore nog så avslutade vi med 80 meter utfallssteg och 80 meter burpes i uppförsbacke!

Kolla här för lite bilder.

Behöver jag säga att mina ben och rumpa är döende idag??

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar