tisdag 18 december 2012

Första natten i paradiset

Har precis ätit frukost på hotellet, både jag och Tobbe sov sådär inatt så vi är lite trötta.
Här är helt underbart! Så vackert och så fint, vi kommer verkligen trivas här bara vädret är med oss. Igår var det kanonväder och idag blir det fint med tror jag. Regnade inatt och nu på morgonen var det lite moln, men de verkar försvinna helt :)

Igår var vi uppe kl 05 på morgonen och åkte till flygplatsen med taxi. Väl där upptäckte vi att vi var på fel terminal och fick vänta på en buss till terminal tre. Det var ett litet propellerplan vi åkte med som skramlade och bröstade men det tog bara en timme så det var lugnt. När vi kom till flygplatsen hittade vi en trevlig liten man som hjälpte oss hela vägen från flygplatsen med tricyckle till en båt som tog oss till Boracay på ca 15 minuter, sen vidare med tricyckle till hotellet.
Vi var ute på stranden en liten stund igår och sedan åt vi lite. Checkade in på hotellet och somnade i fyra timmar! Vi var helt slut efter alla resor och dålig sömn så det behövde verkligen. Sen var vi vid poolen en stund innan det blev mörkt. På kvällen gick vi runt i Boracay och kollade läget och tog några öl på stranden :)
Här är faktiskt ganska likt Phi Phi fast med en enormt spång och fin strand!

Nu lyser solen ute för fullt så nu ska vi ut!