fredag 16 april 2010

Farmor är en äkta Qvinna!

Har just kommit hem från Helena, vi har käkat massa godis och kollat på film, mys!! Smala Sussie blev det, har sett den massa gånger men den är fortfarande lika rolig!
Som alltid när man har varit hos Helena ser jag mer ut som en katt än katterna själva, ha ha! Sixten o Stig va med o myste med oss :)

Idag åkte jag tidigare från jobbet för att hinna byta till sommardäck innan passet, två dagar försent, men det är ju jag, alltid ute i sista stund!
Pappa var inte hemma så jag tänkte fixa det själv. Först hittade jag inte mina däck, fanns en del att välja mellan.. Så när jag hade testat alla och tillslut hittade några som passade lyckades jag naturligtvis inte att få domkraften att släppa, där kunde ju inte bilen hänga i luften... Ringde alla jag kunde komma på, men ingen svarade eller fattade hur den funkade..
Tillslut kom min 95-åriga farmor, tog tag i domkraften och vred till och tjoff så lossnade den! Att det ska va en riktig Qvinna till att fixa det var väl inget oväntat, hon e grym!!!
När jag väl hade fått på alla däcken, svettig, stressad och jäklig, upptäckte jag att det ena framdäcket var helt platt, typiskt!!! Måste iof ändå byta båda framdäcken eftersom de är så slitna, men det var inget jag hade tid med då, hade ju bråttom till passet...Pappa kom tillslut och pumpade i luft och än sålänge har det hållt :)

Sen var det dags för 90-minuters RPM med Michaela, Mats, Jimmy, Tomas och Johan. Shit vilket pass måste jag säga!! Sjukt jobbigt! Men så kul! Tur att alla var så taggade, både medlemmar och instruktörer, annars hade jag aldrig orkat!! Måste bara göras om snart, typ till hösten!

Nu blir det snart sängen här, upp med tuppen imon och tvätta....

Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar