lördag 2 oktober 2010

Dalslands kanal och fulla arbetskompisar

Hemma nu efter en lång dag! Åkte hemifrån vid halv elva i morse upp mot Uddevalla, åkte buss med mina jobbarkompisar till Billingsfors där vi skulle åka med kanalbåten på Dalslands kanal.
Några timmar och tolv slussar senare efter middag, quiz, tjo och tjim åkte vi bussen till Sunnanå Hamn.
Där spenderade jag nästan två timmar på parkeringen och tog hand om en tjej från mitt jobb som inte mådde så bra. Hon var helt lam, bara spydde och kunde inte ens sitta upp. Det är ganska tungt att hålla uppe nån som inte hjälper till så jag fick kämpa för att hon inte skulle ligga i sina egna spyor stackaren.. Man vet ju själv, alla har vi varit där och alla kommer vi säkert hamna där igen...

Nu blev jag tydligen fyllechaffis också, så det är bara att hoppa upp ur sängen och åka!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar