fredag 15 oktober 2010

Kära vänner

Igår ringde en gammal kompis till mig och berättade att hon är gravid! Vi har känt varandra sedan förskolan och alltid hängt ihop, gått i samma klass tills nian och sen när vi gick på olika skolor i gymnasiet(jag på Ale och hon på Trio) så var vi nog mer på varandras skolor än våra egna. Det var tillochmed så att min lärare trodde att hon gick i min klass :)
Efter gymnasiet flyttade hon runt lite och jobbade på olika ställen, men jag hängde ofta med och hälsade på, Östersund, Tanum, Trelleborg är några av alla ställen...
De senaste åren har kontakten inte varit lika bra, men så fort vi pratar med varann eller träffas så är det som om vi aldrig har varit ifrån varann. Det känns som om hon är en vän som aldrig kommer att försvinna :)
Vi är typ lika dåliga båda två på att höra av oss, men det känns som det inte spelar någon roll faktiskt. Sålänge man inte tappar det helt... Nu har vi iallafall bestämt oss för att ses nästa gång en annan vän till oss som inte bor här kommer hem och hälsar på, det ska bli riktigt roligt!

Ikväll blir det fredagsmys med Helena, underbart!! Hon är den bästa!
Ska möta upp henne strax när hon kommer till Kungälv så blir det lite mat och kanske en film :)

HELG!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar