torsdag 6 september 2012

Träningstankar

Har funderat ett tag på att ta en liten paus från mina pass under en tid eller åtminstone kanske dra ner lite på dom. Känns som jag är lite väl uppbokad hela tiden, ibland är det skönt att bara kunna ta dagen som den kommer och kunna välja helt själv vad jag vill träna, när jag vill träna och om jag vill träna just den dagen. Så här ser det ut just nu:

Måndag: Ingenting!! Enda dagen på hela veckan...
Tisdag: Kickboxning (valfritt iof, men det är så jäkla kul!)
Onsdag: CX
Torsdag: Body Pump
Fredag: RPM
Lördag: Indoor Walking
Söndag: Kickboxning

Det är ju inte det att jag skulle träna mindre, det har jag inte riktigt ro med, men att kunna välja vad jag känner för just då!
Sen finns det ju så mycket andra träningstyper runt om mig som jag försöker få in också, så det där med vila händer kanske nångång på helgen i bästa fall. Jag vet att man måste ha vila för kroppens skull, men ibland skiter jag i det för jag vill hinna med allt och kan inte sitta still..
Så min första tanke var att kanske ta bort CX på onsdagar. Det är liksom en halvtimme bara, en halvtimme på hela dagen som gör att jag blir begränsad. Men vi får väl se.
Jag pratade med Kattis om det igår och hon kände väl lite samma, att man har kört så länge och behöver något nytt.
Sedan pratade hon om det nya träningskonceptet GRIT från Les Mills som har startat på SATS och antagligen kommer komma till Sportlife under nästa år som hon ville att jag skulle testa för att det behövs instruktörer som ska utbildas. Det är ett koncept som jämfört med alla andra Les Mills program INTE riktar sig till nybörjare för att det är riktigt jobbigt! GRIT serien finns i tre olika upplägg GRIT Strenght (styrka), GRIT Plyo (athletiskt och spänst) och GRIT Cardio (kondition). Varje upplägg är 30 minuter långa och enligt Les Mills så ska man inte orka mer än 30 minuter!
Kanske är detta något för mig, hade varit riktigt kul att gå utbildningen iallafall och själva upplägget av pass hade passat mig för våren då det är läge att på allvar börja träna inför sommarens utmaning.

Jag vet som sagt inte riktigt hur jag ska göra, under hösten blir det kanske inte så stor förändring, men till våren behöver jag minska passen. Då är det nämligen dags att träna upp sig inför en utmaning som heter duga tillsammans med tjejgänget från Sportlife! Mer än så säger jag inte nu, inget är helt bestämt ännu... Men att det kommer bli mitt livs största fysiska (antagligen psykiskt med) utmaning är en sak som är säker :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar