lördag 19 december 2009

Karatefylla och pepparkakshus

Helt sjukt vilken kväll/natt det blev igår! Jag och Therese gick ut igår i stan, började med att vi mötte upp Anna på Berså, fortsatte vidare till Diamond Dogs sen till Hard Rock och avslutade på Valand... Alldeles för många drinkar, massor av dans och sjukt kul!! Trötta i fötterna, lulliga och när allt hade stängt hittade vi en taxi hem, somnade nog när klockan var närmare 7 på morgonen!
Vaknade när klockan var runt 10, käkade frukost och kände hur det fortfarande snurrade i skallen, gaaaaaah!!! Karatefylla?? Svar: JA!

Idag har vi varit hos mina föräldrar och jag och mamma har bakat julgodis och byggt ett pepparkakshus. Jag och pepparkakshus är inte alltid en bra kombination, det började med att jag råkade tappa ena väggen till huset i golvet så det gick sönder i en massa bitar. Sen när jag hade fått ihop väggarna efter en massa limmande med smält socker så råkade jag slå till huset så att gaveln krascha, så då var det bara till att laga igen!!!
Men tillslut blev det ganska ok ändå, trots lagningar och att glasyren och non-stopen inte räckte till...



Nu är det bara lite finlir kvar på pepparkakshuset, det ska fixas och tomtarna ska flytta in!

Pappas ena ko hade fått en kalv i måndags, så vi fick ju ta oss en titt på den också, så söt! Ronja var med och tittade, men hon tyckte mest det luktade konstigt, morrade lite åt kossan och kalven och passade på att försöka käka lite kobajs när vi inte såg på!!






Nu blir det bara en slapparkväll, känner av att tröttheten börjar komma smygandes vilket kanske inte är så konstigt när jag hade ungefär 3 timmars sömn inatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar